Nahlásit škodu online
Volejte od 9 do 17 hodin

+420 736 727 533

Frankfurtská tabulka

Frankfurtská tabulka je základním vodítkem pro určení slevy za nekvalitní poskytnutí služeb v cestovním ruchu. Tabulka obsahuje vybrané nejběžnější nedostatky a vady zájezdů, k nimž jsou přiřazeny procentuální sazby slev z ceny zájezdu, případně z ceny jednoho dne dovolené.

Frankfurtská tabulka je rozdělena do čtyř částí podle druhu reklamované služby:

Frankfurtská tabulka slev - budova Zemského soudu ve Frankfurtu nad Mohanem
image-34
Díky rozdělení do čtyř skupin vad se můžete setkat také s označením v množném čísle Frankfurtské tabulky, nicméně v německém originále se používá číslo jednotné.

Frankfurtská tabulka byla vytvořena Zemským soudem ve Frankfurtu na Mohanem v roce 1985, neboť zde docházelo k obzvláště vysokému počtu sporů z titulu cestovních smluv. To je dáno zejména místní příslušností velké cestovní kanceláře Thomas Cook AG k okresnímu soudu v Bad Homburgu. Za účelem sjednocení nároků poškozených klientů byly zpracovány kompenzační tabulky, které slouží jako orientační pomůcka při řešení reklamací.

Frankfurtská tabulka není pro německé soudy ani pro cestovní kanceláře právně závazná, přesto ji však ve velké míře užívají. Její použití je také pravidlem v Rakousku i v dalších evropských zemích, neboť v oblasti cestovního ruchu dosud nebyl přijat žádný jednotný dokument Evropské unie týkající se kvality služeb a odpovídajících náhrad.

Z frankfurtské tabulky vychází také ITQ kodex (International Travel Quality Standard), jenž je východiskem pro výpočet reklamačních náhrad uplatňovaných vůči cestovním kancelářím, které mají sjednáno pojištění profesní odpovědnosti.

 

UBYTOVÁNÍ
Druh vady Sleva v % Poznámka
Jiný než objednaný hotel 10 – 25 v závislosti na vzdálenosti
Jiné umístění 5 – 15
Jiný typ ubytování (např. hotel místo bungalovu) 5 – 10
Jiný druh pokoje rozhodující je, zda jsou cestující ubytováni s cizí osobou/osobami
  – dvoulůžkový místo jednolůžkového 20
  – třílůžkový místo jednolůžkového 25
  – třílůžkový místo dvoulůžkového 20 – 25
  – čtyřlůžkový místo dvoulůžkového 20 – 30
Vady ve vybavení pokoje
  – příliš malý prostor 5 – 10
  – chybí balkón 5 – 10 pokud byl přislíben
  – chybí výhled na moře 5 – 10 pokud byl přislíben
  – chybějící vlastní koupelna/WC 15 – 25 pokud byla objednána
  – chybějící vlastní toaleta 15
  – chybějící vlastní sprcha 10 pokud byla objednána
  – chybějící klimatizace 10 – 20 pokud byla přislíbena
  – chybějící rádio/TV 5 pokud byla přislíbena
  – nedostatečné vybavení nábytkem 5 – 15
  – poškození (praskliny, vlhkost atd.) 10 – 50
  – hmyz 10 – 50
Vady ve funkčnosti vybavení
  – toaleta 15
  – koupelna/boiler na horkou vodu 15
  – výpadek proudu/plynu 10 – 20
  – voda 10
  – klimatizace 10 – 20 záleží na ročním období
  – výtah 5 – 10 záleží na podlaží
Služby
  – zcela nefungující 25
  – špatný úklid 10 – 20
  – nedostatečné ložní prádlo/ručníky 5 – 10
Ostatní vady
  – hluk během dne 5 – 25
  – hluk v noci 10 – 40
  – zápach 5 – 15
Chybějící (slíbené) lázeňské zařízení (termální koupele, wellness, masáže) 20 – 40 v závislosti na účelu zájezdu
STRAVOVÁNÍ
Druh vady Sleva v % Poznámka
Zcela neposkytnuté stravování 50
Nedostatky ve složení stravy
  – jednotvárná strava 5
  – nedostatek teplého jídla 10
  – zkažené (nepoživatelné) jídlo 20 – 30
Nedostatky obsluhy
  – samoobslužné stravování místo obsluhy 10 – 15
  – dlouhé čekání 5  – 15
  – špinavé stoly 5 – 10
  – špinavé nádobí, příbory 10 – 15
Chybějící klimatizace v jídelně 5 – 10 pokud byla přislíbena
DOPRAVA
Druh vady Sleva v % Poznámka
Posunutí odjezdu o více než 4 hodiny 5 + Za každou další započatou hodinu zpoždění obdržíte 5% z ceny jednoho dne zájezdu
Nedostatečné vybavení (třída)
  – nižší třída 10 – 15
  – významná odchylka od běžného standardu 5 – 10
Strava 5
Chybějící zábava (rádio, film,..) během letu s ohledem na třídu letu 5
Náhradní dopravní prostředek vzhledem k ceně zájezdu
Chybějící transfer z letiště (nádraží) do hotelu za skutečně vynaložené náklady
OSTATNÍ VADY
Druh vady Sleva v % Poznámka
Chybějící nebo špinavý bazén 10 – 20 pokud byl přislíben
Chybějící sauna 5 pokud byla přislíbena
Chybějící tenisový kurt 5 – 10 pokud byl přislíben
Chybějící minigolf 3 – 5 pokud byl přislíben
Chybějící plachetní/surfařská/potápěčská škola 5 – 10 pokud byla přislíbena
Chybějící péče o děti 5 – 10 pokud byla přislíbena
Nemožnost koupání v moři 10 – 20 s ohledem na popis v katalogu a možnou alternativu
Špinavá pláž 10  – 20 pokud byla přislíbena
Nedostatek plážových lehátek a slunečníků 5 – 10 s ohledem na jiné možnosti
Chybějící snack bar nebo plážový bar 0 – 5 pokud byl přislíben
Chybějící restaurace nebo supermarket 10 – 20 pokud byl přislíben/ s ohledem na jiné možnosti
Chybějící služby průvodce
  – pouhá organizace 0 – 5
  – při prohlídce památek 10 – 20
  – na naučném zájezdě 20 – 30 pokud byl přislíben