Frankfurtská tabulka

Frankfurtská tabulka je základním vodítkem pro určení slevy za nekvalitní poskytnutí služeb v cestovním ruchu. Tabulka obsahuje vybrané nejběžnější nedostatky a vady zájezdů, k nimž jsou přiřazeny procentuální sazby slev z ceny zájezdu, případně z ceny jednoho dne dovolené.

Frankfurtská tabulka je rozdělena do čtyř částí podle druhu reklamované služby:

Frankfurtská tabulka slev - budova Zemského soudu ve Frankfurtu nad Mohanem

Díky rozdělení do čtyř skupin vad se můžete setkat také s označením v množném čísle Frankfurtské tabulky, nicméně v německém originále se používá číslo jednotné.

Frankfurtská tabulka byla vytvořena Zemským soudem ve Frankfurtu na Mohanem v roce 1985, neboť zde docházelo k obzvláště vysokému počtu sporů z titulu cestovních smluv. To je dáno zejména místní příslušností velké cestovní kanceláře Thomas Cook AG k okresnímu soudu v Bad Homburgu. Za účelem sjednocení nároků poškozených klientů byly zpracovány kompenzační tabulky, které slouží jako orientační pomůcka při řešení reklamací.

Frankfurtská tabulka není pro německé soudy ani pro cestovní kanceláře právně závazná, přesto ji však ve velké míře užívají. Její použití je také pravidlem v Rakousku i v dalších evropských zemích, neboť v oblasti cestovního ruchu dosud nebyl přijat žádný jednotný dokument Evropské unie týkající se kvality služeb a odpovídajících náhrad.

Z frankfurtské tabulky vychází také ITQ kodex (International Travel Quality Standard), jenž je východiskem pro výpočet reklamačních náhrad uplatňovaných vůči cestovním kancelářím, které mají sjednáno pojištění profesní odpovědnosti.

UBYTOVÁNÍ
Druh vadySleva v %Poznámka
Jiný než objednaný hotel10 – 25v závislosti na vzdálenosti
Jiné umístění5 – 15 
Jiný typ ubytování (např. hotel místo bungalovu)5 – 10 
Jiný druh pokoje rozhodující je, zda jsou cestující ubytováni s cizí osobou/osobami
  – dvoulůžkový místo jednolůžkového20
  – třílůžkový místo jednolůžkového25
  – třílůžkový místo dvoulůžkového20 – 25
  – čtyřlůžkový místo dvoulůžkového20 – 30
Vady ve vybavení pokoje  
  – příliš malý prostor5 – 10 
  – chybí balkón5 – 10pokud byl přislíben
  – chybí výhled na moře5 – 10pokud byl přislíben
  – chybějící vlastní koupelna/WC15 – 25pokud byla objednána
  – chybějící vlastní toaleta15 
  – chybějící vlastní sprcha10pokud byla objednána
  – chybějící klimatizace10 – 20pokud byla přislíbena
  – chybějící rádio/TV5pokud byla přislíbena
  – nedostatečné vybavení nábytkem5 – 15 
  – poškození (praskliny, vlhkost atd.)10 – 50 
  – hmyz10 – 50 
Vady ve funkčnosti vybavení  
  – toaleta15 
  – koupelna/boiler na horkou vodu15 
  – výpadek proudu/plynu10 – 20 
  – voda10 
  – klimatizace10 – 20záleží na ročním období
  – výtah5 – 10záleží na podlaží
Služby  
  – zcela nefungující25 
  – špatný úklid10 – 20 
  – nedostatečné ložní prádlo/ručníky5 – 10 
Ostatní vady  
  – hluk během dne5 – 25 
  – hluk v noci10 – 40 
  – zápach5 – 15 
Chybějící (slíbené) lázeňské zařízení (termální koupele, wellness, masáže)20 – 40v závislosti na účelu zájezdu
STRAVOVÁNÍ
Druh vadySleva v %Poznámka
Zcela neposkytnuté stravování50 
Nedostatky ve složení stravy  
  – jednotvárná strava5 
  – nedostatek teplého jídla10 
  – zkažené (nepoživatelné) jídlo20 – 30 
Nedostatky obsluhy  
  – samoobslužné stravování místo obsluhy10 – 15 
  – dlouhé čekání5  – 15 
  – špinavé stoly5 – 10 
  – špinavé nádobí, příbory10 – 15 
Chybějící klimatizace v jídelně5 – 10pokud byla přislíbena
DOPRAVA
Druh vadySleva v %Poznámka
Posunutí odjezdu o více než 4 hodiny5 +Za každou další započatou hodinu zpoždění obdržíte 5% z ceny jednoho dne zájezdu
Nedostatečné vybavení (třída)  
  – nižší třída10 – 15 
  – významná odchylka od běžného standardu5 – 10 
Strava5 
Chybějící zábava (rádio, film,..) během letu s ohledem na třídu letu5 
Náhradní dopravní prostředek vzhledem k ceně zájezdu
Chybějící transfer z letiště (nádraží) do hotelu za skutečně vynaložené náklady
OSTATNÍ VADY
Druh vadySleva v %Poznámka
Chybějící nebo špinavý bazén10 – 20pokud byl přislíben
Chybějící sauna5pokud byla přislíbena
Chybějící tenisový kurt5 – 10pokud byl přislíben
Chybějící minigolf3 – 5pokud byl přislíben
Chybějící plachetní/surfařská/potápěčská škola5 – 10pokud byla přislíbena
Chybějící péče o děti5 – 10pokud byla přislíbena
Nemožnost koupání v moři10 – 20s ohledem na popis v katalogu a možnou alternativu
Špinavá pláž10  – 20pokud byla přislíbena
Nedostatek plážových lehátek a slunečníků5 – 10s ohledem na jiné možnosti
Chybějící snack bar nebo plážový bar0 – 5pokud byl přislíben
Chybějící restaurace nebo supermarket10 – 20pokud byl přislíben/ s ohledem na jiné možnosti
Chybějící služby průvodce  
  – pouhá organizace0 – 5 
  – při prohlídce památek10 – 20 
  – na naučném zájezdě20 – 30pokud byl přislíben

Další příspěvky

Nezávazná konzultace zdarma

Utrpěli jste nehodu, úraz nebo jinou škodu a potřebujete poradit?
Prosím vyplňte tento formulář a my se Vám ozveme.

Nezávazná konzultace zdarma

Utrpěli jste nehodu, úraz nebo jinou škodu a potřebujete poradit?
Prosím vyplňte tento formulář a my se Vám ozveme.