Reklamace zboží zakoupeného na internetu

Objednali jste si zboží na internetu a doručili Vám poškozenou věc? Nebo Vám poslali jinou věc, než kterou jste chtěli? Případně jste si jednoduše nákup zboží rozmysleli? Jak v takových případech postupovat? Rada číslo 1 zní, nebojte se reklamace zboží zakoupeného na internetu.

Obsah článku:

Postup reklamace zboží zakoupeného na internetu

Při nákupu na internetu můžete reklamaci uplatnit přímo u prodávajícího (e-shopu), ale také na jeho na provozovně nebo u autorizovaného servisu uvedeném v záručním listu. O uplatnění reklamace si nechte vždy vystavit písemné potvrzení, které obsahuje datum reklamace, popis vady a požadovaný způsob vyřízení.

Prodejce je povinen reklamaci vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 kalendářních dnů. Prodejce v této lhůtě musí sdělit, jakým způsobem o reklamaci rozhodl. Prodejce dále musí v této lhůtě vadu odstranit, zajistit vrácení peněz či poskytnout požadovanou slevu. Pokud prodejce lhůtu 30 dnů překročí, můžete od kupní smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněz.

Spotřebitel má právo na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz, pokud se vada po opravě vyskytne opakovaně, tedy alespoň celkem třikrát. Spotřebitel může také žádat případně dodání nového zboží.

Reklamaci nelze požadovat

Může nastat situace, že na reklamaci nemáte právo.

Reklamaci nelze požadovat, pokud:

  • jde o vadu, na kterou jste byli upozorněni prodávajícími nebo pro kterou bylo zboží zlevněno,
  • jde o vadu, která byla způsobena obvyklým užíváním, případně přímo kupujícím,
  • vada vyplývá z povahy věci (např. uplynutím data spotřeby).

Pokud si nejste jistí, zda máte právo na reklamaci, neváhejte využít naše bezplatné právní posouzení.

Možnost odstoupení od smlouvy do 14 dnů

Pokud si koupíte zboží na internetu přes e-shop, tak máte navíc možnost ze zákona odstoupit od smlouvy do 14 dnů, a to bez udání důvodu. Lhůta pro odstoupení od smlouvy začíná běžet ode dne uzavření smlouvy, v případě zboží ode dne převzetí.

Zároveň nemusíte pro odstoupení od smlouvy vyčkávat na faktické doručení zboží, ale od koupě zboží můžete odstoupit „předčasně“, tedy před doručením zboží. Řada obchodníků Vám za tento krok bude vděčná, protože jim ulehčíte práci s odesláním a převzetím zboží. Zároveň si musíte uvědomit, že pokud Vás obchodník dříve informoval, nesete náklady na vrácení zboží Vy. Tedy tento postup je značně výhodný i pro Vás.

V případě odstoupení od smlouvy máte nárok na vrácení peněz, a to včetně nákladů na dopravu ke spotřebiteli, tedy Vám.

V případě, že spotřebitel nebyl o svém právu na odstoupení od smlouvy poučen, prodlužuje se lhůta o 1 rok. Byl-li spotřebitel o možnosti odstoupení poučen až dodatečně, běží čtrnácti denní lhůta ode dne, kdy poučení obdržel.

Právo na odstoupení od smlouvy se nevztahuje například na zboží, které je upraveno podle přání spotřebitele, hudební a video nahrávky nebo počítačové programy, pokud byl porušen jejich původní obal, nebo noviny a časopisy.

Máte potíže s vyřízením reklamace?

Pokud jste řádně odstoupili od smlouvy nebo uplatnili u prodejte reklamaci a nedostalo se Vám žádné reakce, obchodník odmítl plnit své povinnosti, obraťte se na nás.

Jsme připraveni Vám pomoci. Vyplňte prosím uvedený formulář a my se Vám ozveme.

Další příspěvky

Nezávazná konzultace zdarma

Utrpěli jste úraz a potřebujete právní pomoc?
Můžete nás nezávazně kontaktovat pomocí kontaktního formuláře níže.